Lista produselor dupa marca Ray Ban
Ray-Ban firma cunoscuta dupa numele aviator wayfarer la preturi de angro. Toate produsele comercializate la noi pe site sunt absolut originale.
Mai multRay-Ban își datorează faima în primul rând generalului MacArthur care obișnuia să-i poarte în permanență, dar în aceeași măsură și actorilor de la Hollywood. Marca a știut întotdeauna cum să se poziționeze pentru a se face remarcată.
Pentru Ray-Ban, nișa consumatorilor pare să fie una selectă în sensul frumos al cuvântului. Nimeni nu își cumpără Aviators de dragul opulenței, mai ales că într-o piață în care există zeci de modele „de firmă”, o ramă subțire din metal indică mai repede un preț mic…
Povestea RayBan începe în anii 1930. Mai exact, 7 mai 1937. Data la care prima pereche de ochelari Ray-Ban botezați Anti-Glare este patentată de către opticienii Bausch&Lomb. Cerința venise cu ceva timp înainte de la un locotenent din armata americană, aflat în căutare de ochelari capabili să îi protejeze ochii de razele puternice de soare îmbrăcați într-un design agreabil. Primii ochelari de soare cu lentile anti-reflexie aveau o ramă din metal ușoară placată cu aur. Lentilele erau verzi și filtrau cu succes razele infraroșii și UV. Membrii corpului de aviație au adoptat imediat noul echipament și de aici a apărut și porecla: Aviator Glasses, un termen care astăzi definește toți ochelarii cu acest tip de design.
Recunoașterea internațională urmează în timpul celui de al Doilea Război Mondial, în momentul în care generalul Douglas MacArthur ajunge pe plaja din Filipine purtând ochelarii de soare Ray-Ban din dotare. Imaginea care face înconjurul planetei are în prim-plan silueta atât de celebră a celui mai stilat accesoriu de protecție a ochilor.
A doua piatră de temelie în construcția faimei Ray-Ban este lansată în 1952. Brandul cu o filozofie funcțională se extinde în direcția modei și lansează prima pereche de ochelari de soare cu ramă din plastic. Noua invenție primește numele Wayfarer. Devine un succes peste noapte mai ales în rândul femeilor, în ciuda faptului că inițial cel puțin, marca era una mai degrabă dedicată bărbaților. Un moment de glorie aduce și filmul „Breakfast at Tiffany’s“ din 1961, unde Audrey Hepburn poartă cu mândrie o pereche de Wayfarer.
Lista celebrităților care adoptă stilul Ray-Ban crește de la zi la zi, de la Bob Dylan, Andy Warhol și James Dean până la Marlyn Monroe și John Lennon. Practic toată lumea îndrăgește ideea de ochelari de soare cu stil doar că era disco a anilor 1970 aduce un nor de umbră asupra mărcii. Cel puțin succesul designului Wayfarer pălește în fața propunerilor mult mai extravagante venite din partea unor designeri de modă precum Dior sau Yves Saint Laurent. Ray-Ban încearcă să facă față intrării caselor de modă pe piața ochelarilor de soare, dar produsele noi eșuează.
În 1982, John Belushi și Dan Akroyd joacă în filmul „The Blues Brothers“ alături de ochelarii Ray-Ban Wayfarer, dar vânzările nu reușesc să treacă de pragul de 18.000 de perechi pe an. Totul urmează să se schimbe însă pentru că, tot atunci intră în vigoare un contract pe 5 ani în valoare de peste 50.000 de dolari pe an în urma căruia Ray-Ban ajunge în peste 60 de filme și emisiuni de televiziune. Prima victorie de proporții se resimte după ce Tom Cruise apare purtând Wayfarer în pelicula „Risky Business“, dar vânzările continuă să crească după ce Ray-Ban își face apariția și într-unul dintre cele mai populare seriale ale anilor ’80 – Miami Vice. Nimeni nu ar fi putut crede că cineva sau ceva le mai poate știrbi gloria. Nu când Brad Pitt sau Madonna poartă numai Ray-Ban. Moda anilor 1990 stârnește însă interesul publicului pentru ramele sport și este momentul ca marca Oakley să capteze toată atenția. Ray-Ban are din nou probleme, deși încearcă să se reinventeze de mai multe ori.
Imaginea în vogă pe care o cunoaștem și noi în prezent are legătura cu relansarea din 2007. Ray-Ban a înțeles că răspunsul se găsește tot în istorie și a decis să revină cu designul Wayfarer ușor modificat și cu rame de mai multe culori și imprimeuri… Practic, la sfârșitul unei perioade de peste 10 ani de tăcere, marca este mai puternică ca niciodată. Ca semn de recunoștere a valorii, foarte mulți designeri din modă se inspiră din modelele Ray-Ban și mai ales din silueta Aviatorilor, un evergreen al design-ului contemporan.
În 2009, Bausch&Lomb vinde marca Ray-Ban concernului Luxotica pentru 640 de milioane de dolari și până în prezent succesul Aviatorilor și a clasicilor Wayfarer pare să fie incontestabil.
Mai putin